A Mecsek aszfaltja után a Veszprém környéki murvás pályákon folytatja a rali Ob ötödik versenyén Herczig Patrik és Bán Viktor. A Herczig Autósport párosa gyorsaságiról gyorsaságira fokozatosan gyorsulva szeretne célba érni a versenyen.
2020-ban vett részt első murvás raliversenyén Herczig Patrik. A Mikulás Rally felemásan alakult számára, nagy fölénnyel vezették kategóriájukat, amikor egy rossz beállítás miatt balesetet szenvedtek és ki kellett állniuk.
„A mostani feladatunk az lesz, hogy a rossz emlékeken túllendüljek. Ezen már elkezdtünk dolgozni, múlt héten teszteltünk, és az nagyon jól sikerült. Érdekes módon nem a kanyarokban van bennem visszafogottság, hanem azokon a tempós egyenes részeken, amelyeken vannak olyan egyenetlenségek, amik ránézésre eldobhatják az autót. Szerencsére hamar megtaláltuk a megfelelő beállításokat, ebben szokás szerint édesapám is sokat segített, most be is ült mellém. A végére már kezdtem újra elhinni, hogy az autó képes extrém helyzetekben is az úton maradni” – mondta Herczig Patrik.
Az óvatosság érthető, a pilótának még 200 kilométernyi murvás tapasztalata sincs a raliban, ami még a szintén kevésnek számító 1000-1200 kilométernyi aszfaltos versenyrutinjához mérten is nagyon kevés. Ezeknek a kilométereknek a számát a Székesfehérvár-Veszprém Rally 10 gyorsasági szakaszán 147 kilométerrel növelheti Patrik. Természetesen ismét ott lesz a Ford Fiesta Rally4-ben a rutinos segítő Bán Viktor, aki hatodik alkalommal indul Veszprémben.
„A várpalotai gyorsaságit már ismerem tavalyról, nem is mentünk itt rosszul. Itt elsőre megnyertük a kategóriát, második alkalommal másodikak lettünk. Tetszett ez a szakasz, most is nagyon várom. A Nagylőtéren viszont még nem versenyeztünk, bár a pályabejárást megcsináltuk az elmúlt évben. Úgy érzem, az is egy nagyon jó gyorsasági szakasz lesz. A Kislőtéren szintén mentünk már, ahol tavaly első helyen tudtunk autózni, de lesz két ismeretlen szakasz is, Kislőd és Hegyesd. Ezekre a szokásos stratégiával készülök, a családi videoalbumot nézem, és apával is alaposan átbeszéltük őket” – részletezte a pályákat Herczig Patrik.
A kihívás most is nagy lesz, az RC4 kategóriában tizenegy páros adta le a nevezését, és mivel az autók között minimálisak a különbségek, a versenyzők tudása és tapasztalata dönti el a küzdelmet. Ennek ellenére a pilótán nincs nyomás, tudja, hogy most is a tapasztalatszerzés a legfontosabb.
„Óriási élmény lesz a murván autózni. Nagyon várom már a versenyt, és abban bízok, hogy vasárnap kora este az eredménytől függetlenül széles mosollyal állhatunk majd a céldobogón” – fejezte be Herczig Patrik.
A 27. Székesfehérvár-Veszprém Rallye programja:
2021.07.17. szombat:
GY1 Nagylőtér/1 14.00 km 11:47
GY2 Várpalota/1 10.20 km 12:30
Szerviz – 30 perc 13:17
GY3 Nagylőtér/2 14.00 km 15:05
GY4 Várpalota/2 10.20 km 15:48
SS Szuperspecial 1.60 km 16:51
2021.07.18. vasárnap:
GY5 Kislőd/1 12.90 km 09:02
GY6 Hegyesd/1 15.40 km 10:00
GY7 Kislőtér/1 20:30 km 11:31
Szerviz – 30 perc 12:18
GY8 Kislőd/2 12.90 km 13:50
GY9 Hegyesd/2 15.40 km 14:48
GY10 Kislőtér/2 20:30 km 16:19
Céldobogó 17:03