A Salgó Rali második gyorsasági szakaszán műszaki okok miatt ki kellett állnia a versenyből a Herczig Patrik – Bán Viktor párosnak. A Herczig Autósport duója a rövid hétvégén is sok hasznos tapasztalatot gyűjtött.
„Tulajdonképpen az én hibám volt” – kezdi a gyors összefoglalót Herczig Patrik, aki érthetően még mindig nagyon csalódott, hogy élete első ORB raliversenyét ennyire korán be kellett fejeznie. „Egy hosszú egyenes szakaszon végsebességen mentünk, ami 180 feletti tempót jelent, amikor egy lassítóhoz értünk. Az előző bő kilométeren már teljesen száraz volt az aszfalt, így a kelleténél kicsit később léptem a fékre, de pont a féktávon még maradt egy pici nedves folt, ezért amikor fékezni kezdtem, még gyorsult is a kocsi, és ezzel egyértelmű volt, hogy így már nagyon sok lesz. Húztam egy kéziféket, hogy ne orral érkezzünk a báláknak, mert akkor törik az autó eleje, így az én bal ajtómmal értünk el egy gumibálát. Ez még nem lett volna baj, de amikor a balkanyarban jöttünk vissza az útra, az a rész nagyon ki volt már járva, és a gödörben ütött egy hatalmasat az autó eleje. Az autónak mégsem lett semmi baja, csak megrepedt a műanyag lökhárító. Ami azonban váratlan volt, hogy sajnos valami nagyon szerencsétlenül beszúrhatott a hűtőrácson át és pont a hűtőnket találta el. Ugyanis mindössze egy pár milliméteres lyukon elfolyt a hűtővíz, és utána hamarosan félre kellett állnunk.”
Apró versenyzői hiba, és utána egy nagy adag balszerencse vezetett tehát a kieséshez, ami nem csak azért volt fájó, mert Patriknak nagyon kellettek volna a ralis versenykilométerek, hanem azért is, mert az első gyorsaságin mindenki nagy meglepetésére holtversenyben kategória első időt autózott egy másik Ford Fiestás párossal.
„Mikor odaértünk az első beíróhoz, akkor nem is figyeltem a táblát az időkkel. Aztán amikor a körgyors előtt kereket cseréltünk, szurkolók lassítottak mellettünk, és ők mondták, hogy holtversenyben első időt mentünk Szauer Gergőékkel. Alig akartam elhinni, és nagyon meg is lepődtem, mert úgy éreztem, hogy van még tartalék abban a gyorsaságiban. Így utólag valószínűleg ez a biztonságos, tiszta íveken autózás bizonyult jó megoldásnak, így voltunk igazán gyorsak. Utána a körgyorsot már magabiztosabban kezdtem, élveztem is az elejét, mert annyira sáros volt, hogy a folyamatosan csúszkáló autóban nagyon sok hasznát vettem a ralikrosszos múltamnak, ráadásul szeretem is az ilyen pályákat. Nagyon kíváncsi lettem volna arra az időre is, úgy éreztem jól ment, egészen az ominózus lassítóig” – mondta Patrik, aki ezzel sajnos a végére is ért a Salgó Rali összefoglalójának.
A versenyhétvége fontos eleme volt verseny előtti teszt is, nemcsak azért, mert azon kétszer annyit autózhattak a versenyzők, mint magán a futamon, hanem mert itt ismerkedtek meg, és barátkoztak össze a Ford Fiesta Rally4-gyel.
„Nehéz összehasonlítani a kocsit a tavasszal próbált korábbi verziójú Fiestával, mert a teszten igazi ralis pályák voltak, míg Ausztriában jóval egyértelműbb szakaszokon mentünk. Azt rögtön éreztük, hogy sokat fejlődött az autó, a beállításokat is gyorsan megtaláltuk, igaz ehhez most is kellett édesapám segítsége, és egy remek mérnöké, Petr Novaké, akivel apa hosszú éveken át a BRR csapatnál dolgozott. Még arra is maradt időnk, hogy a száraz pályán kipróbáljuk az esős futóművet, amivel ugyan billegett, de meglepetésemre azzal is nagyon jól autózható volt a Fiesta. Viktornak nálam sokkal több tapasztalata van, és ő is mondta, hogy mennyire jó a kocsi” – sorolta a teszten szerzett benyomásait Herczig Patrik.
A rövidre sikerült Salgó Rali után is pozitívan várjuk a második futamot. A Takács Motorsport Fiestája beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és pilótánk is megmutatta, hogy a ralikrossz bajnoki címmel a zsebében, Bán Viktor profi navigálásával, újonc létére is képes helytállni a rali mezőnyében.