Három év ralikrossz versenyzés után egy STC-1600-as bajnoki címmel a zsebében szakágat vált Herczig Patrik, aki 2020-ban a raliban folytatja, Bán Viktor navigátorral egy Ford Fiesta R2-vel. Az első versenyük március 7-én az ausztriai Blaufränkischland Rallye lesz.
„Régi álmom volt a rali, hiszen ezen nőttem fel, gyerekkorom óta járok a versenyekre. Tavaly nyáron aztán szerencsém volt, mert apa is beleegyezett, hogy ralizzak. Ez talán annak is köszönhető, hogy a Barum Ralin sokat beszélgettünk erről, és Ferencz Ramón is szólt néhány szót az érdekemben” – árulta el a döntés hátterét Herczig Patrik, majd azt is kifejtette, hogy miért váltott a ralikrosszról. „Lehet, hogy furcsán hangzik, de nagyon tetszik a raliban, hogy nem csak a pályán ülünk versenyutóban. A ralikrosszban már azt is élveztem, amikor a depóban gurultam a kocsival, a raliban pedig a hosszú etapokon is versenyautóval mehetek. Természetesen versenytempóban is többet autózunk egy ralin, már a most hétvégi osztrák futamon is kétszer annyit megyünk majd, mint egy ralikrossz versenyen. Vonzott az is, hogy erdőben, a fák közt gyönyörű környezetben versenyezhetek majd, ez is nagy vágyam volt.”
Talán a legmarkánsabb különbség a korábbi és az új szakág közt, hogy ketten ülnek az autóban, a navigátor diktálja majd az itinert. Bán Viktor nemzetközi tapasztalattal is rendelkező navigátor, aki közel egy évtizede versenyez, sok pilótával ment már együtt, és R2-es versenyautóval is szerzett már tapasztalatot.
„Viktorral már az első pillanattól kezdve nagyon jól megértjük egymást, megvan a megfelelő összhang, ami az egyik legfontosabb. Legtöbbet a pályák felírásáról kell tanulnom. Voltak már közös gyakorlások, folyamatosan fejlődök is, de még nagyon messze vagyok a céltól. Rengeteg még a kérdőjel, nem tudom, mire számítsak az autó teljesítményével kapcsolatban, furcsa lesz az is, hogy valaki diktál nekem, és oda kell rá figyelnem” – mondta Patrik.
A ralikrossz múlt persze pozitívumokat is hoz magával. A rajtokban sokat számít a már meglévő rutin, a pálya felületének változásai sem okoznak majd meglepetést a pilótának, és a koncentrációval sem lesz gond, mert a ralikrosszban Parik azt is megtanulta, hogyan kell a kritikus időpillanatban száz százalékosan koncentrálva odaállni a rajthoz.
„Nagyon kíváncsi vagyok az előttünk álló hétvégére, többek közt azért is, hogy mennyiben tudom felhasználni az eddig gyűjtött tapasztalataimat. Természetesen az első versenyen nem a győzelem a cél, hanem a tanulás, de ez egész évre igaz. Hasonló stratégiával építettük fel eddig is a pályafutásomat, és szép sikereket arattunk, így tervezünk a raliban is. Nincs eredménykényszer, kellő alázattal és türelemmel megyünk a versenyekre, az elvégzett munkának pedig biztos, hogy később meglesz a gyümölcse” – foglalta össze a várakozásait Patrik.
Miután eldőlt, hogy az idei évben a rali lesz a középpontban kellett egy autó és egy csapat is. A választás végül a Ford Fiesta R2-re esett, több ok miatt is: „Először is megfogott a kocsi formája, nekem jobban tetszik, mint a Peugeot vagy az Opel. Az is sokat nyomott a latba, hogy a Fiesta motorja turbós, emiatt picit erősebb és nyomatékosabb, valamint a futóműve is friss fejlesztés. A csapat is rutinos, komoly tapasztalatuk gyűlt már össze az R2-es autókkal.”
Március 6-7.-én Ausztriában az aszfaltos Blaufränkischland ralin áll először rajthoz a Herczig Patrik – Bán Viktor páros. A verseny összesen nyolc gyorsasági szakaszból áll, amelyen négy gyorsaságit variálnak a szervezők. A második és negyedik szakaszt a hatodik és nyolcadik gyorsaságin már két körben kell teljesíteni, így ez is segít majd a tapasztalatszerzésben. A gyorsasági szakaszok össztávja 98.04 kilométer lesz. Az ausztriai főpróba után március utolsó hétvégéjén az Eger Ralin már a hazai bajnokságban áll rajthoz a Herczig Autósport párosa.