Nem ilyen meglepetéseket várt a máriapócsi versenyektől Herczig Patrik. Miután Húsvétkor élete legnagyobb balesetét szenvedte el a Herczig Autósport versenyzője, a pünkösdi futamon pályafutása során először kellett betegen versenyeznie. Bár mindkét napon lázasan ült autóba, Patrik végül második helyen fejezte be a bajnokság negyedik futamát.
„Érdekes, hogy hiába sokkal gyorsabb az autó, a fék is nagyságrendekkel komolyabb, így szinte ugyanott vannak a fékpontok a Skodával is. Nagyon várom már a hétvégét, mert a Rabócsiringen mindig különleges a hangulat, sok a szurkoló és szakértő a közönség, sőt a paddockban is családiasabb a légkör, mint a többi versenyen. A kedvenc részem a pályán a sikán, de a cél előtti döntött dupla kanyar is trükkös, nehéz megtalálni azt az ívet, ami igazán gyors” – mondta a máriapócsi pályáról Herczig Patrik.
A mezőny sokkal erősebb lesz, mint az első versenyen, egyrészt azért mert a Super1600-as kategóriával is összevonták Patrikékat, másrészt zónaverseny is lesz a Rabócsiringi futam, így a külföldi pilótákkal is meg kell küzdeni. Összesen 19 autó nevezett, így komoly fegyvertény lesz a döntőbe jutás.
„Szerencsére külön értékelnek minket a Super1600-tól, mert azt várom, hogy ők majd elhúznak az elején, mi pedig mögöttük vívjuk a csatáinkat. Ennek ellenére nagy élmény lesz együtt versenyezni, biztosan tudok majd tőlük is tanulni. A saját kategóriámba is jönnek olyan versenyzők, akik kihagyták a Szlovákiaringet, így még nagyobb küzdelemre számítok”- mondta Patrik.
A Húsvéti Ralikrossz Parádéra nem csak azzal készül a csapat, hogy a szlovákiai beállítások helyett visszaállítja az év eleji teszten kipróbált értékekre a versenyautót, hanem némi mentális felkészülésre is sor került. A Ralikrossz Világbajnokság szezonyitóján is ott volt a Herczig Autósport pilótája – igaz most még csak nézőként – de így is hatalmas élmény volt Patrik számára testközelből látni a sportág csúcskategóriáját.
A magyar bajnokság második fordulójában a cél a jó szezonkezdet megismétlése lesz, ami az STC-1600-as kategória dobogóját jelenti. Ehhez Húsvét vasárnap a két edzés után az első két előfutamon kell jó eredményt elérni, Húsvét hétfőn pedig a harmadik előfutam után az elődöntőben, majd a késő délutáni döntőben jól szerepelni.
„Szombaton utazás közben már éreztem, hogy valami nincs rendben. Vasárnap reggel az edzéseken még jól ment, de aztán este a vacsoránál már lázam volt. A hétfői futamokra egy injekciót is kaptam, de a köridőkön látszott a betegség hatása. Nem adtam fel, az utolsó pillanatig küzdöttem, és végül megérte, mert miután a döntőben hibázott az ellenfelem, megszereztem a második helyet, és meg is tartottam a leintésig” – foglalta össze a hétvégét a pilóta.
A vasárnapi szabadedzéseken még 39 másodperces köridőt is autózott Herczig Patrik, aki egyre jobban összebarátkozik a Skoda Fabiával, és a nagyon rövid féktávokkal. Délutánra már győzött a betegség, ami fél másodperces hátrányt jelentett körönként, de Patrik így is negyedik lett mindkét előfutamban, ami az STC-1600-as kategória harmadik pozícióját jelentette.
„Éreztem a karomon és a lábamon, hogy elgyengülnek, egyszerűen nem tudtam elég erősen fogni a kormányt” – részletezte a tüneteket Patrik. „Sajnos hétfőre ez tovább romlott, ráadásul a reakcióidőmön is meglátszott mindez, így a rajtoknál is egy negyed autónyi lemaradással kezdtem a futamot, ami ebben a kategóriában az első kanyarban már egyautónyi hátrányt jelent. Ennek ellenére mindent megpróbáltam, így sikerül fontos pontokat szereznem a bajnokságban.”
A baj nem jár egyedül. A második előfutamban egy túl nagy lendülettel befejezett utolsó kanyar után nekicsúszott a gumifalnak a Skoda, így az első napot a sérült első futómű javításával fejezték be a szerelők. A második napra pedig a rádió makacsolta meg magát. Mivel csak álló helyzetben működött, járó motornál pedig nem, így ismét spotteri segítség nélkül kellett teljesíteni a harmadik előfutamot és a döntőt.
A problémák ellenére pozitívan értékelte a csapat a Pünkösdi versenyt. A szabadedzéseken jók voltak a köridők, a versenyző betegen is jelesre vizsgázott kitartásból, és a végén az eredmény sem maradt el, így egy újabb bajnoki második hellyel gazdagodott Herczig Patrik, amivel összesen 19 bajnoki pontot gyűjtött. Folytatás újra külföldön, július végén az ausztriai Fuglauban rendezik a bajnokság ötödik versenyét.
A Ralikrossz OB STC-1600 kategória negyedik futamának végeredménye:
1. Laczkó Lehel Opel Astra 6 kör 4:09.015
2. Herczig Patrik Skoda Fabia 6 kör 4:11.047
3. Körmöczi Balázs Suzuki Swift 6 kör 4:20.282
4. Kistuki Skoda Fabia 5 kör