Az Eger Rali RC4-es kategória negyedik helyén, az abszolút értékelés 28. pozíciójában ért célba a Herczig Patrik – Bán Viktor páros. A Herczig Autósport versenyzői nemcsak a remek eredménynek örülnek, hanem annak is, hogy a verseny folyamán folyamatosan gyorsultak, az ismétlődő gyorsasági szakaszokon szinte minden alkalommal másodperceket javítottak.
A kétkerék hajtású autók kategóriában népes mezőny indult az Eger Ralin, és a tizenhét páros közel hasonló teljesítményű autókkal, ám komoly tapasztalatbeli különbséggel várta a 11 gyorsasági szakaszt. Herczig Patrik legfontosabb célja az volt, hogy első ralis szezonjában a lehető legtöbb versenykilométert gyűjtse, és minél jobban megismerje a Ford Fiestát. A feladatot nehezítette, hogy már a második gyorsasági szakaszt sötétben kellett teljesíteni, igaz Patrik nagyon várta már az éjszakai megmérettetést.
„Rögtön a 23 kilométeres siroki gyorsaságival kezdtünk, amit elsőre is szürkületben teljesítettünk, így óvatosan kezdtünk. Másodjára már sötétben teljesítettük a pályát, de ez nem jelentett akadályt, a lámpasorral jól láttunk, és javítottunk is az időeredményünkön. Persze hibák így is akadtak szép számmal, a lassítók előtti féktávokat például nem mindig találtam el pontosan, így még aznap este alaposan átbeszéltük a részleteket” – foglalta össze a szombati két gyorsaságit Herczig Patrik. Panaszra így sem lehetett ok, a nap végén a kétkerékhajtású mezőny hetedik helyén állt a duó.
„Vasárnap reggel már az első gyorsaságin hasznát vettük az előző esti megbeszélésnek. Az időnk is nagyon jó volt, de annak még inkább örültem, hogy remekül éreztük magunkat a kocsiban Viktorral” – mondta a pilóta. „A második körre állítottunk az autón, és ez jó döntés volt, sikerült tovább gyorsulnunk. Egyre magabiztosabb lettem, javult a tempó, a második és harmadik körben is másodperceket gyorsultunk. A Sirok-Egerbakta szakasz volt a kivétel. Itt az időnk nem javult, de figyelembe véve a pálya minőségét, ami a felhordások miatt drasztikusan romlott, akkor ezen a szakaszon is maximálisan elégedett lehetek, mert szinte konstans időket mentünk, vagyis tudtuk kompenzálni azt, amennyivel lassabb lett a pálya. Volt néhány rész, ahol szinte úszott az autó a felhordott kavicson.”
A Herczig Autósport párosa a 132 kilométernyi gyorsasági után negyedik helyen ért az egri célba. A Takács Motorsport Ford Fiestája hiba nélkül teljesítette a távot, pilóta és navigátor pedig remek összhangban dolgozott együtt a két versenynapon.
„Nagyon örülök, hogy ennyire jól sikerült az Eger Rali. A verseny előtt egyet szerettem volna, ha a végén azt érzem, hogy gyorsultam a verseny elejéhez képest. Ezt maradéktalanul sikerült megvalósítani, sőt mellette még élveztük is a versenyzést, amihez plusz hozzátett, hogy már most rengeteg szurkolónk van, akiktől rengeteg bíztatást kaptunk. Jó érzés, hogy ennyire sokan figyelnek ránk, szurkolnak nekünk. Köszönjük!
Ezek után nagyon várom a Vértes Ralit, de addig a főszerep a hétköznapi kötelezettségeké. Irány az iskola! ” – zárta az összefoglalót Herczig Patrik.
Az ORB negyedik versenyét, a Vértes Ralit október 10-11-én rendezik.