A Ralikrossz Ob második osztrák versenyének döntőjében második lett Herczig Patrik. A számára eddig ismeretlen pályát gyorsan megtanulta a Herczig Autósport versenyzője, de a harmadik előfutamon egy furcsa bírói döntés miatt értékes pontokat veszített.
A Fuglauban elért százszázalékos teljesítmény után izgatottan utazott a csapat a greinbachi fordulóra, hiszen az ötödik versenyhétvége megmutatta, hogy az ismeretlen pálya sem akadály már Herczig Patrik számára. A két szabadedzés ezúttal is elég volt arra, hogy meglegyen a kellő pályaismeret, de a legjobb beállítások keresése most az előfutamokra is átnyúlt.
„Tetszett a greinbachi pálya vonalvezetése is, jól éreztem magam az első körökben is” – kezdte a beszámolót Herczig Patrik. ”Már a kétszer négy kör után tudtuk, hogy jó úton haladunk, de most már egy kicsit bátrabbak voltunk, és az előfutamok után is piciket állítottunk az autón. Szerencsére itt is egyre rutinosabbak vagyunk, így folyamatosan javultunk, és az elődöntő előtt már azt éreztem, hogy kifejezetten jól megy a versenyzés.”
Sajnos a harmadik előfutam rosszul alakult Herczig Patrik számára. Egy osztrák versenytárssal többször is ütközött, amiért a futam végén kizárták. Ez az elődöntős szereplést nem veszélyeztette, de a döntéssel fontos bajnoki pontoktól fosztották meg a pilótát.
„Azt mondták, hogy egy Eb futamon ez még bőven belefért volna, de úgy látszik ezen a hétvégén ez egy ausztriai versenypályán, egy osztrák versenyzővel szemben, egy osztrák versenyigazgatónál már kizárást ért. Ezért nem is volt annyira meglepő a döntés, de persze semmiképp sem érzem igazságosnak. Kétszer is összeértünk a futamon, egyszer a harmadik kör végén a normál vonalvezetés és a joker találkozásánál, majd utána a negyedik körben is, de nem érdemeltem volna büntetést, pláne nem ilyen súlyosat” – mondta az esetről Herczig Patrik, akinek a megpróbáltatásai az elődöntőben sem értek véget.
„A harmadik sorból rajtoltam, de ez nem volt akkora gond, hamar az élre tudtam állni. Viszont a végére leesett az ékszíj az autóról, így kormányszervó nélkül teljesítettem az utolsó két kört. Alig tudtam forgatni a kormányt, két kézzel kellett bele kapaszkodni, és minél nagyobb volt a tempó, annál nehezebb dolgom volt. Így is sikerült megnyerni az elődöntőt. A döntőben viszont próbáltam biztosra menni, és elkerültem a murván a dobálósabb részeket, hogy nehogy újra leessen a szíj.” – mondta Herczig Patrik.
Az óvatos versenyzés is elég volt ahhoz, hogy a döntőben a második helyen érjen célba a Herczig Autósport pilótája, és ezzel a negyedik olyan versenyhétvégét teljesítette, ahol a dobogó második fokán ünnepelhetett. A folytatásra nem kell sokat várni, a bajnokság hetedik fordulója szeptember 7-8-án következik a Kakucsringen.
A Ralikrossz OB STC-1600 kategória hatodik futamának végeredménye:
1. Kistuki Skoda Fabia 6 kör 3:55.778
2.Herczig Patrik Skoda Fabia 6 kör 3:56.671
3.Körmöczi Balázs Suzuki Swift 6 kör 3:59.465
4. Patrick Riedl Citroen Saxo 6 kör 4:12:402
5. Andreas Hipfl Volkswagen Polo 6 kör 4:19:441
6. Rafael Dirnberger Volkswagen Polo 6 kör 4:19:870