Már a második előfutamban véget ért a Ralikrossz Ob második versenyhétvégéje Herczig Patrik számára, miután egy hatalmas balesetben annyira megsérül a Skoda Fabia, hogy nem lehetett helyrehozni a további futamokra. Sőt, még ahhoz is majd három óra munkára volt szükség, hogy a sérült autót a kamionba tudja tenni a csapat. Húsvét hétfőjének reggelén az STC-1600 kategória második előfutamának megismételt rajtja után történt a baleset, amely az első ralikrosszos balesete volt a fiatal pilótának, és sajnos rögtön igen nagy esés lett belőle.
„Érdekes, hogy hiába sokkal gyorsabb az autó, a fék is nagyságrendekkel komolyabb, így szinte ugyanott vannak a fékpontok a Skodával is. Nagyon várom már a hétvégét, mert a Rabócsiringen mindig különleges a hangulat, sok a szurkoló és szakértő a közönség, sőt a paddockban is családiasabb a légkör, mint a többi versenyen. A kedvenc részem a pályán a sikán, de a cél előtti döntött dupla kanyar is trükkös, nehéz megtalálni azt az ívet, ami igazán gyors” – mondta a máriapócsi pályáról Herczig Patrik.
A mezőny sokkal erősebb lesz, mint az első versenyen, egyrészt azért mert a Super1600-as kategóriával is összevonták Patrikékat, másrészt zónaverseny is lesz a Rabócsiringi futam, így a külföldi pilótákkal is meg kell küzdeni. Összesen 19 autó nevezett, így komoly fegyvertény lesz a döntőbe jutás.
„Szerencsére külön értékelnek minket a Super1600-tól, mert azt várom, hogy ők majd elhúznak az elején, mi pedig mögöttük vívjuk a csatáinkat. Ennek ellenére nagy élmény lesz együtt versenyezni, biztosan tudok majd tőlük is tanulni. A saját kategóriámba is jönnek olyan versenyzők, akik kihagyták a Szlovákiaringet, így még nagyobb küzdelemre számítok”- mondta Patrik.
A Húsvéti Ralikrossz Parádéra nem csak azzal készül a csapat, hogy a szlovákiai beállítások helyett visszaállítja az év eleji teszten kipróbált értékekre a versenyautót, hanem némi mentális felkészülésre is sor került. A Ralikrossz Világbajnokság szezonyitóján is ott volt a Herczig Autósport pilótája – igaz most még csak nézőként – de így is hatalmas élmény volt Patrik számára testközelből látni a sportág csúcskategóriáját.
A magyar bajnokság második fordulójában a cél a jó szezonkezdet megismétlése lesz, ami az STC-1600-as kategória dobogóját jelenti. Ehhez Húsvét vasárnap a két edzés után az első két előfutamon kell jó eredményt elérni, Húsvét hétfőn pedig a harmadik előfutam után az elődöntőben, majd a késő délutáni döntőben jól szerepelni.„Az egyes kanyarban a versenytársaim harcoltak egymással, egyikük keresztbefordult, a másik pedig egy hirtelen mozdulattal ki akarta kerülni őt, és elrántotta a kormányt balra. Ott viszont már az én autóm volt, így engem meglökött a fal felé, de közben eltalált egy másik autó is, és én vele együtt frontálisan a falnak csúsztam. Körülbelül 110-es tempónál történt az eset, így hatalmas volt az ütközés” – mesélte Herczig Patrik a balesetet.
„Az egyes kanyarban a versenytársaim harcoltak egymással, egyikük keresztbefordult, a másik pedig egy hirtelen mozdulattal ki akarta kerülni őt, és elrántotta a kormányt balra. Ott viszont már az én autóm volt, így engem meglökött a fal felé, de közben eltalált egy másik autó is, és én vele együtt frontálisan a falnak csúsztam. Körülbelül 110-es tempónál történt az eset, így hatalmas volt az ütközés” – mesélte Herczig Patrik a balesetet.
A Fabia négy kerekéből csak egy maradt sértetlen, a jobb első, és szerencsére a versenyzőknek sem lett baja, pedig az elején nagy volt az ijedség, mert a Herczig Autósport versenyzője miután kiszállt a versenyautóból, a lábát fájlalva rádőlt a pálya melletti falra. A mentőautóban aztán hamar kiderült, hogy nincs komoly baj, mindkét versenyző sértetlenül megúszta a balesetet.
„Megnéztük a belső kamerás felvételeket is, egyértelműen látszik, hogy a kanyarban engem meglöktek, és ez indította el a lavinát. A versenybírák versenybalesetként kezelték az esetet, de sajnos ez nem változtat azon, hogy a versenyhétvégém ezzel véget ért, hiszen az autó teljesen összetört. Mióta a ralikrosszban versenyzem, nem is nagyon láttam ekkora balesetet” – mondta Herczig Patrik, aki igazán azt sajnálta, hogy az új kategóriában nem tudott további tapasztalatokat gyűjteni. A húsvéti verseny ugyanis nagyon jól indult, a szabadedzéseken sikerült tovább finomítani a beállításokon, és az első előfutamon már egy igazán jó autóval futamgyőzelmet szerezni, ami összetettben a harmadik időt jelentette. Mindezt úgy, hogy épp az ő futamuk előtt locsolták fel a pályát, ami így csúszósabb volt.
A vasárnapi eredmények alapján joggal bízhatott a csapat a döntős szereplésben, de a balesettel nemcsak ez úszott el, hanem az esőben versenyzés esélye is füstbe ment. „A döntőre leszakadt az ég, így különösen fájlaltam, hogy nem lehetek a pályán, mert nagyon szeretek esőben versenyezni. Biztos, hogy jó időket tudtam volna menni, és azért is sajnálom, hogy nem lehettem ott, mert így nem tudtam esőben menni az autóval. A szlovákiai verseny után most már sokkal magabiztosabb voltam, de látom, hogy van még bőven tanulnivaló. Az edzések és az első előfutam után is azonnal elemeztük a belső felvételeket, és látom, hogy hol tudok még gyorsulni. A következő fordulóban Kakucson ismét egy másfajta pályán versenyezhetek a Skodával, arra pedig kíváncsi leszek, hogy amikor újra Máriapócsra jövünk versenyezni, mennyire marad meg bennem a baleset, és mennyire leszek óvatos az első kanyarban.” – árulta el Patrik.
A korai befejezés ellenére nem távozott pontok nélkül a csapat a Rabócsiringről, az első előfutam eredménye összesen 10 pontot hozott. A következő napokban sok munka vár a szerelőkre, hiszen a Ralikrossz Ob. következő versenyét május 15. és 17. között rendezik a Kakucsringen, így három hét alatt kell újjáépíteni a Skoda Fabiát.