A IV. Rally Hungaryn áll rajthoz Herczig Patrik és Varga Kristóf. A hazai ERC futam kétségtelenül a legfontosabb versenye a Herczig ASE párosának, így fokozott alapossággal készültek erre a hétvégére.
A Rally Hungary szép emlékeket idéz Herczig Patrikban, 2020-ban – első rallys évében-, megnyerte a hazai értékelést, az ERC mezőnyben kategória negyedik helyen végzett, és a Rabócsiringen rendezett szuperspeciálon is a leggyorsabb volt a Rally4-es autók között. Idén ismét jó eredménnyel szeretné befejezni a futamot, és vele együtt a szezont a páros, ezért két felkészülési versenyt is beiktattak a programba.
„Kiskunlacházán egy rövidebb versenyen kezdtük az akklimatizálódást, hiszen több mint egy éve indultunk utoljára aszfaltos rallyn. Én is meglepődtem, hogy mennyire gyorsan visszajöttek a megfelelő érzések, remekül ment minden. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, abban az értelemben, hogy esős, félig nedves és száraz pályán is tudtunk menni, így minden felületről szereztünk tapasztalatot. Diósgyőrbe már ezekkel az alapokkal érkeztünk, és szinte zavartalanul tudtuk folytatni a munkát. Az autó nagyszerűen működött, a hangulat is remek volt az autóban és a szervizsátorban is, és úgy fejeztük be a versenyt, hogy megfelelően felkészültünk a Rally Hungaryre. Az egyik pálya, a Mályinka gyorsasági egy része kicsit rossz minőségű, a folytatás pedig szélesebb, dobálósabb, azaz hasonló azokhoz a szakaszokhoz, amik várnak majd ránk a hétvégén, és ezen a pályán nagyon jó lett az autó, így azt gondolom, hogy sikerült megtalálnunk az optimumot a beállításokban. Ráadásul a versenytársakhoz képest is jó időket autóztunk, és bár nem az eredményen volt a hangsúly, hiszen mindenki tesztelt, mégis megnyugtató, hogy az idők tekintetében is megfelelő visszajelzést kaptunk” – értékelte a felkészülést Herczig Patrik.
A Rally Hungary előtti hivatalos teszten viszont nem vett részt a páros, ennek objektív oka volt, a pilóta halaszthatatlan elfoglaltsága miatt nem tudott ott lenni: egy másfajta kihívásnak kellett megfelelni.
„Pénzügy zh-m volt az egyetemen, amit sajnos nem lehetett halasztani. Igyekeztem erre is megfelelően felkészülni, remélem jól sikerült. Bükkszentkereszten volt a teszt, ott pedig amúgy is mentünk a Diósgyőr Rallyn” – idézi fel Patrik a szerdai feladatot, de aztán rögtön a Rally Hungaryra tereli a szót.
„A verseny egyik kulcsa a jó itiner lesz. Diósgyőrben az is pozitív volt, hogy nagyon jól sikerült az itinerírás, és szombaton az első kör végén még tudtunk rajta finomítani, ezzel a második körben tovább gyorsultunk. A Rally Hungary pályáit javarészt ismerem már, szeretem is őket, bízom benne, hogy idén minden eddiginél jobb itinerrel vághatunk neki a versenynek. Ebben sokat segít édesapám is, aki ott lesz velem a versenyen, de már a felkészülésnél is rengeteg hasznos tanácsot adott.”
A három nap alatt 180 kilométernyi gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre. A vasárnap a mádi szőlők és a Power Stage miatt lesz különleges, a szombat nehézségét a 120 kilométer gyorsasági és a Nyíregyháza belvárosában rendezett gyorsasági adja, pénteken viszont azzal a szuperspeciállal kezdődik a verseny a Rabócsiringen, ami Herczig Patrik számára több okból is különleges.
„Egyrészt fantasztikus a hangulata az estébe nyúló nyitó gyorsaságinak a páros rajtoltatással a szinkronpályán, a fényeffektekkel és a rengeteg nézővel. Máriapócs számomra különösen kedves, ott szereztem a rallycross bajnoki címemet, sokat versenyeztem azon a pályán, mindig szívesen térek vissza. Van egy feladatom is, mert a Hungarian Motorsport Academyben is csapattársam Hangodi Bendegúzzal – akivel rallycrossban is sokat versenyeztünk együtt-, 2021-ben pont összesorsoltak minket, és ő akkor, ha jól emlékszem 3 tizeddel előttem ért a célvonalhoz. Persze hivatkozhatnék arra, hogy a Ford után a Renault Clióban annyira élveztem a végre jól működő kéziféket, hogy szinte minden kanyarban meghúztam, de versenyzőként ettől még fűt a visszavágás vágya. Ha most is összekerülünk, biztos, hogy megvívjuk a mi kis háziversenyünket” – fogadkozott Patrik.
Felkészülten, a kellő várakozással és a szükséges elszántsággal érkezik a Herczig ASE párosa Nyíregyházára, amiatt pedig, hogy újra hazai közönség előtt versenyeznek ERC futamon, a bizonyítási vágy is ég pilótában és navigátorában. A célokat viszont a szokásos óvatossággal fogalmazza meg a csapat, hiszen az ERC Junior kategória nagyon erős, a tapasztalatokból pedig még mindig jócskán gyűjtenie kell a duónak. Utóbbiból fakad az elsőszámú célkitűzés is mondja Herczig Patrik.
„Célba akarunk érni. Kellenek a tapasztalatok, kell a versenykilométer, de az előző évek eredményei, a hazai verseny és a hazai közönség miatt is akkor lennék maradéktalanul elégedett, ha az időink az ERC Junior élmezőnyének közelében lennének. A Hungarian Motorsport Academy versenyzőjeként a csapattársaimra is figyelek, remélem mindegyikünknek sikerül szép eredménnyel befejezni a versenyt, hiszen mindannyian nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Magyarország ismét helyszíne lehet az Európa-bajnokság szezonzárójának. Ha pedig vasárnap elérjük ezt az eredményt, hétfőn pedig kiderül, hogy a pénzügy zh-m is jól sikerült, akkor nagyon szép lesz a jövő hetem.”
A IV. Rally Hungary programja:
2023.10.06., péntek
12:30 Szabadedzés Nyíregyháza 3,20 km
14:45 Kvalifikáció Nyíregyháza 3,20 km
15:30 Shakedown Nyíregyháza 3,20 km
18:00 SS 1 Rabócsiring 2,40 km
2023.10.07., szombat
7:45 Szerviz A Nyíregyháza 15′
9:23 SS 2 Újhuta-Nyíri /1 19,90 km
10:21 SS 3 Füzér- Abaújvári elágazás /1 24,50 km
11:24 SS 4 Aranyosivölgy /1 9,90 km
12:47 SS 5 Nyíregyháza városi SSS 9,63 km
13:55 Szerviz B Nyíregyháza 30’
15:48 SS 6 Újhuta-Nyíri /2 19,90 km
16:46 SS 7 Füzér- Abaújvári elágazás /2 24,50 km
17:49 SS 8 Aranyosivölgy /2 9,90 km
19:09 Flexi Szerviz C Nyíregyháza 45′
2023.10.08., vasárnap
7:44 Szerviz D Nyíregyháza 15′
9:12 SS 9 Óhuta-Fony /1 10,80 km
10:35 SS 10 Sárga borház körgyorsasági /1 25,35 km
12:28 SS 11 Óhuta-Fony /1 10,80 km
15:05 SS 12 Sárga borház /1 Power Stage 12,68 km
16:25 Szerviz E Nyíregyháza 10′
16:45 Célceremónia Nyíregyháza