A suzukis évek után továbblépett a ralikrossz ranglétráján Herczig Patrik. Elsőre a Magyar Kupát szemelte ki magának a 16 éves versenyző, de amikor kiderült, hogy új versenyautója, az S-1600-as Skoda Fabia még homológ, az STC-1600-as kategóriában adta le nevezését. A felkészülésre nem maradt sok idő, az első Ob futam előtt csak egy tesztnapon ismerkedhetett az autóval.
„Érdekes, hogy hiába sokkal gyorsabb az autó, a fék is nagyságrendekkel komolyabb, így szinte ugyanott vannak a fékpontok a Skodával is. Nagyon várom már a hétvégét, mert a Rabócsiringen mindig különleges a hangulat, sok a szurkoló és szakértő a közönség, sőt a paddockban is családiasabb a légkör, mint a többi versenyen. A kedvenc részem a pályán a sikán, de a cél előtti döntött dupla kanyar is trükkös, nehéz megtalálni azt az ívet, ami igazán gyors” – mondta a máriapócsi pályáról Herczig Patrik.
A mezőny sokkal erősebb lesz, mint az első versenyen, egyrészt azért mert a Super1600-as kategóriával is összevonták Patrikékat, másrészt zónaverseny is lesz a Rabócsiringi futam, így a külföldi pilótákkal is meg kell küzdeni. Összesen 19 autó nevezett, így komoly fegyvertény lesz a döntőbe jutás.
„Szerencsére külön értékelnek minket a Super1600-tól, mert azt várom, hogy ők majd elhúznak az elején, mi pedig mögöttük vívjuk a csatáinkat. Ennek ellenére nagy élmény lesz együtt versenyezni, biztosan tudok majd tőlük is tanulni. A saját kategóriámba is jönnek olyan versenyzők, akik kihagyták a Szlovákiaringet, így még nagyobb küzdelemre számítok”- mondta Patrik.
A Húsvéti Ralikrossz Parádéra nem csak azzal készül a csapat, hogy a szlovákiai beállítások helyett visszaállítja az év eleji teszten kipróbált értékekre a versenyautót, hanem némi mentális felkészülésre is sor került. A Ralikrossz Világbajnokság szezonyitóján is ott volt a Herczig Autósport pilótája – igaz most még csak nézőként – de így is hatalmas élmény volt Patrik számára testközelből látni a sportág csúcskategóriáját.
A magyar bajnokság második fordulójában a cél a jó szezonkezdet megismétlése lesz, ami az STC-1600-as kategória dobogóját jelenti. Ehhez Húsvét vasárnap a két edzés után az első két előfutamon kell jó eredményt elérni, Húsvét hétfőn pedig a harmadik előfutam után az elődöntőben, majd a késő délutáni döntőben jól szerepelni.
„A Rabócsiringen teszteltünk a Skodával, és még most is emlékszem arra a pillanatra, amikor megláttam az autót, és újra tudatosult bennem, hogy ezzel versenyzem idén. Vérbeli versenyautó, profi megoldásokkal, és még a dekorációja is nagyon ütős lett. Aztán az első körökben az is kiderült, hogy nem lehet párhuzamot vonni a Suzuki és a Skoda közt: sokkal erősebb, brutális fékek vannak rajta, és elképesztő kanyarsebességekre képes. 30-40 kört tudtunk tesztelni, édesapám segített a tanácsaival, és ebből próbáltam meg felépíteni a szlovákiai stratégiát” – mondta Patrik az első skodás kilométerekről.
A Szlovákiaringen aztán alaposan belekezdett, már a szombati első két szabadedzésen második időket futott, de nagyon sportszerűen elismerte, hogy a féktávokat még szoknia kell, sőt inkább el kell hinnie, hogy az autó meg fog állni ott ahol tervezte. Az első előfutamban harmadik időt futott, majd a vasárnapi előfutamokban mindkétszer második lett, és ezzel a három előfutam után második helyen került az elődöntőbe, ami az első rajthelyet jelentette a futamában.
„Az előfutamokban kamatoztatni tudtam azt a tapasztalatot, amit a Swift-kupában szereztem, nem ijedtem meg az első kanyaros lökdösődésektől, bátran el tudtam fordulni bárki mellett. A féktávokat viszont még tanulnom kell, egyszer picit el is mértem a szűk visszafordítót, és az sajnos egy pozícióba került, de összességében elégedett voltam az előfutamokkal. Az autó remekül működött, élmény volt minden kör. A pálya egy kicsit más lett, erre az évre kivették az ugratót, amit Suzukival sajnáltam volna, mert szerettem, de a Skodának könnyű a hátulja, így nem lettek volna annyira látványosak az ugrások. A Szlovákiaring sajátossága, hogy a pálya nagyon poros, így ha nem locsolnak, akkor néha alig lehet látni, ha viszont locsolnak, akkor a saras földes rész olyan, mint a jégpálya, nagyon oda kell figyelni.” – mesélt a nehézségekről a Herczig Autosport pilótája.
Az elődöntő nagyon jól sikerült, Patrik 20 másodperces előnnyel nyerte a futamát, és a legjobb idővel a pole pozícióból indult a hatos döntőben. Ott kiderült, hogy a féktávok mellett még gyakorolni kell a rajtokat is. Ezek egészen addig jól sikerültek, de ezúttal a rajt után csak harmadikként fordult a zöld-fehér Skoda az első kanyarban. Utána sikerült jó köröket futni, és Herczig Patrik második lett élete első STC-1600-as versenyén.
„Fantasztikus hétvége volt, egy nagyon jó eredménnyel. Nagyon örülök, hogy ezzel az autóval versenyezhetek, az ellenfelek is erősek, biztos, hogy jó csatákat vívunk majd a szezonban, és ez kell is ahhoz, hogy tovább fejlődhessek. Alig várom már az április 21-22-i versenyt a Rabócsiringen” összegzett Herczig Patrik.
A Ralikrossz OB STC-1600 kategória első futamának végeredménye:
1. Laczkó Lehel Opel
Astra 6 kör 5:29.507
2. Herczig Patrik Skoda Fabia 6
kör 5:33.993
3. Körmöczi Balázs Suzuki Swift 6 kör 6:11.526
4. Kistuki Skoda Fabia 2 kör 2:21.905
5. Jiri Galuska Ford
Fiesta 2 kör 2:55.288
6. Pallag-Bozsák Csaba Ford Puma 1 kör 1:14.700