Elérte célját a Herczig Patrik – Bán Vikor páros a Székesfehérvár-Veszprém Rallyn. Kategóriájuk harmadik helyén végeztek, az abszolút értékelésben pedig 19. helyen zártak, és ami talán még fontosabb, a verseny alatt gyorsaságiról gyorsaságira javult a tempójuk.
Nagyon várta az év első murvás versenyét Herczig Patrik. Szokásához híven fokozatosan akart gyorsulni a versenyen, de egy technikai hiba miatt az első nap nem úgy sikerült, ahogy a páros tervezte.
„Óvatosabban kezdtünk a szombati első körben. A Nagylőtéren kifejezetten óvatosan mentem, és a várpalotai gyorsaságin is picit lassabb voltam, mint tavaly. Néhol vizes volt a pálya, de nem ez volt az ok, inkább az ugratókat és a bukkanókat tiszteltem meg jobban. A második körben amint elrajtoltunk a Nagylőtéren, azonnal megvolt az az érzés, amit imádok a murvás versenyeken. Jó tempóban mentünk, megvolt a ritmus, úgy éreztem, hogy igazán jó eredményünk lesz. Akár az is benne volt, hogy megnyerjük azt a szakaszt, de a végén a nagy ugrató után jött a technikai hiba. Elkezdett rázni az autó, egy pillanatra azt hittem, hogy defekt, de aztán éreztem, hogy a féltengely tört el. Kiértünk, nem is veszítettünk sok időt, de még volt egy Várpalota. Utólag nagyon sajnálom, mert szeretem azt a pályát, és az első kör után ott nagyon szerettem volna javítani. Ez nem sikerült, egyetlen hajtott kerékkel mentünk végig” – mondta Herczig Patrik.
Így majdnem másfél percet veszített a páros a lesántult Fiestával a negyedik gyorsaságin. A veszteség minimalizálásához hatalmas munkára volt szükség. Nagyon rövid, pontos féktávokkal, és a lehető legnagyobb kanyarsebességekkel kellett kompenzálni azt az időveszteséget, amit a kigyorsításoknál jelentett az egyik hajtott kerék hiánya.
A szombat esti szervizben a csapat kicserélte a törött féltengelyt, a versenyzők pedig 1 perc 15 másodpercnyire a dobogótól nekivágtak a vasárnapra tervezett hat gyorsasági szakasznak. Azt, hogy a motivációjuk továbbra is száz százalékos, a reggeli első szakaszon elért győzelem is mutatta.
„Éreztem, hogy volt még benne tartalék és valószínűleg a többiek sem feszítették túl” – mondta Patrik. „A következő hegyesdi gyorsasági finom fehér murvás, emiatt nagyon nehéz szakasz, itt nem éreztem még hol a tapadási határ, így ebben még maradt bőven idő. A Kislőtéren a kanyartempók jók voltak, a tempós részek is rendben voltak, de a féktávok még nem. Ez egyértelműen a rutintalanságom miatt van. Azt látom, hogy ha saras a pálya, előbb fékezek, de az autó mégis sokkal gyorsabban megáll, mint gondolnám.”
A vasárnapi első kör után már a kategória ötödik helyéig jött vissza a páros. A terv az volt, hogy az utolsó körben a már ismert pályákon javulnak tovább. A szerviz alatt megnézték a hegyesdi belső felvételt, és kielemezték azokat a pontokat, ahol tovább tudnak gyorsulni. Ez sikerült is, egy harmadik, és egy második idővel jöttek le a nyolcas és a kilences gyorsaságin.
„A Kislőd gyorsasági sarasabb lett, valószínűleg esett közben az eső, de sokkal bátrabban jöttünk át, így az első körhöz képest javítottunk is. Hegyesden nagyon jó ritmusban mentünk, igaz egyszer kizökkentem, mert Hangodi Beniék lassan próbálták levinni az autót az út szélén, de szerencsére hamar visszajött a ritmus, és a vége megint jó lett. Így is javítottunk majdnem 20 másodpercet és csak 2 másodpercre voltunk az elsőtől. Sajnos a végén a Kislőtér már etap lett, pedig úgy éreztem ott is sokat tudtunk volna gyorsulni” – mondta Herczig Patrik.
A vasárnapi nap végére a magyar bajnoki értékelés harmadik helyére ért fel a Herczig Autósport párosa, és ezzel értékes bajnoki pontokat szereztek, ám a verseny legfontosabb eredménye, hogy murván is sok tapasztalattal gazdagodtak.
„Az az igazság, hogy az eredményekre csak fél szemmel figyeltünk. A saját tempónkat elemeztük az egész verseny alatt. Egyenlőre továbbra is ebben próbálunk fejlődni, és nagyon örülök neki, hogy ez most sikerült. A verseny végen mosolyogva szálltam ki az autóból, mert úgy érzem újra megvan a szükséges magabiztosságom” – összegzett Patrik.
A bajnokság következő versenye augusztus végén lesz. A Mór-Vértes Rally aszfaltos pályáin a júniusban a Mecseken szerzett tapasztalatokra építhet majd Herczig Patrik és Bán Viktor.