Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk az Azori-szigeteken

Herczig Patrik és Bán Viktor kategóriája negyedik helyéről esett ki az Azores Rallyn. Az ERC Clio Trophy kategóriájának első versenyén egy kisebb hiba miatt karnyújtásnyira a céltól kellett kiállniuk az utolsó előtti gyorsaságin.

Új környezetben, új autóval kezdte az évet Herczig Patrik és Bán Viktor. A Rally Európa-bajnokságon ugyan már indult a Herczig Autósport két versenyzője, de a Rally Hungary mégis hazai verseny volt, így az igazi nemzetközi debütálás most történt. Tapasztalatszerzés volt az elsődleges cél, és ezen a téren nem lehetett panaszuk a versenyzőknek, bőven kaptak ízelítőt a nemzetközi rally nehézségeiből.

„Sosem találkoztam még ilyen körülményekkel. Kezdődött az időjárással. Akkora eső volt a nyitónapon, hogy az óceán hullámai folyamatosan permetezték a csapat szervizsátrait, szegény szerelők a sós vízben dolgoztak, még az autókat is beborította a tengervíz. A pálya is elképesztő volt, szakadt az eső, hatalmas volt a köd, így elsősorban biztonságit autóztunk. Folyamatosan nagyon melegünk volt, mert az eső miatt annyi pára volt a kocsiban, hogy végig maximumon ment a fűtés. De nem ez volt a legnehezebb, hanem a köd, ami néha akkora a volt, hogy bár tudtam, hogy hogyan kellene menni, de alig láttam az autó elé, ezért a távolságokat sem tudtam megbecsülni. Fékezgettem, biztosra mentem, a lényeg az volt, hogy végig menjünk. Sikerült, de az időket nem is néztem, tudtam, hogy sokat kapok a nálunk jóval rutinosabb versenytársaktól” – ecsetelte a körülményeket Herczig Patrik.

Az első napi hat gyorsaságiból négy szakaszon is több mint 20 percen át autóztak a pályán a versenyzők, így a koncentrációt is sokáig fenn kellett tartani. A hat gyorsasági szakasz nem tévedés, az extrém időjárás miatt az első 11 kilométeres gyorsaságit törölték, ezért a páros rögtön egy 22 kilométeres szakasszal kezdte a versenyt.

Nagyon örültem, hogy az első napon végig tudtunk menni az extrém körülmények közepette. A második napra már egy kis gyorsulást terveztem, mert kezdtem érezni az autót. Tervezetten mentünk, nem vállaltunk extra kockázatot, tanultuk az autó sajátosságait. Az időket első nap nem néztük, de vasárnap már éreztük, hogy gyorsulunk, folyamatosan javult a tempónk, éreztem a ritmust. Igaz volt is honnan fejlődni, mert az első nap tényleg nagyon biztonságit mentünk. A Clio Trophyban többen kiestek, így a negyedik helyre kerültünk, ami nyilván nem tükrözte a sebességünket, de mégis jó érzés volt ilyen előkelő pozícióban versenyezni” – mondta Herczig Patrik.

Körülbelül 20 kilométer volt még a célig amikor egy egészen ártatatlan szituációban jött egy pici hiba, ami miatt nem sikerült megszerezni a negyedik helyet.

„Körülbelül harmincas tempóval borultunk fel, átfordult az autó, de sajnos olyan szerencsétlenül sérült meg az eleje, hogy nem tudtuk folytatni. A Cete Cidades gyorsasági egy lassabb részén egy erősebb bal kanyar előtt húztam egy pici kéziféket mire az autó hirtelen keresztbe vágódott. A partoldalhoz hozzáért a Clio jobb hátulja, belehúzta a jobb elejét, felkapott a partoldalra, tetőre fordultunk, majd vissza talpra. Szerencsétlen volt a szituáció, de sajnos így jártunk. Annak ellenére csalódott vagyok, hogy azt amiért jöttünk tulajdonképpen elértük, hiszen sok tapasztalatot gyűjtöttünk, de mégis jó lett volna célba érni a negyedik helyen” – részletezte Patrik a 13. gyorsaságin történteket, majd a hétvégét is összegezte.

„Az Azori-szigeteken tanultuk az autót, mert teljesen más, mint amihez korábban hozzászoktam. Ez természetes, mint ahogy az is, hogy szinte minden nagyon új. Érdekes, hogy a belső kamrás felvételekből készülve azt gondoltam, hogy sikerült jól felmérni a pályákat, de a pályabejáráson már láttam, hogy a valóságban nagyon más minden. Abban már most biztos vagyok, hogy jó döntés volt az ERC-ben indulni. Csak ezen a versenyen olyan dolgokat tapasztaltam, amit eddig sosem láttam, és valószínűleg nem is találkoztam volna ilyen körülményekkel otthon, a pályákról nem is beszélve. A tanulási folyamat viszont nem volt új, amikor elkezdtem a ralit akkor is megvolt ez az érzés, hogy gyorsaságiról gyorsaságira egyre jobban érzem az autót és egyre magabiztosabb vagyok. Most is ezt az utat kell végig járnunk, ez az idei cél. Jól éreztük magunkat a csapatban, tetszett a versenyautó, és a körülmények ellenére is örök élmény lesz ez a futam. Alig várjuk a következő hétvégét, amikor a Kanári-szigeteken folytatjuk a bajnokságot májusban.”

A Rally Európa-bajnokság Clio Trophy versenyei 2022-ben:

2022. 03. 26-27. Azores Rally

2022. 05. 13-14. Rally Islas Canarias

2022. 07. 02-03. Rally Liepaja

2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale

2022. 08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *