Vissza a murvás pályákra

A Mecsek aszfaltja után a Veszprém környéki murvás pályákon folytatja a rali Ob ötödik versenyén Herczig Patrik és Bán Viktor. A Herczig Autósport párosa gyorsaságiról gyorsaságira fokozatosan gyorsulva szeretne célba érni a versenyen.

2020-ban vett részt első murvás raliversenyén Herczig Patrik. A Mikulás Rally felemásan alakult számára, nagy fölénnyel vezették kategóriájukat, amikor egy rossz beállítás miatt balesetet szenvedtek és ki kellett állniuk.

A mostani feladatunk az lesz, hogy a rossz emlékeken túllendüljek. Ezen már elkezdtünk dolgozni, múlt héten teszteltünk, és az nagyon jól sikerült. Érdekes módon nem a kanyarokban van bennem visszafogottság, hanem azokon a tempós egyenes részeken, amelyeken vannak olyan egyenetlenségek, amik ránézésre eldobhatják az autót. Szerencsére hamar megtaláltuk a megfelelő beállításokat, ebben szokás szerint édesapám is sokat segített, most be is ült mellém. A végére már kezdtem újra elhinni, hogy az autó képes extrém helyzetekben is az úton maradni” – mondta Herczig Patrik.

Az óvatosság érthető, a pilótának még 200 kilométernyi murvás tapasztalata sincs a raliban, ami még a szintén kevésnek számító 1000-1200 kilométernyi aszfaltos versenyrutinjához mérten is nagyon kevés. Ezeknek a kilométereknek a számát a Székesfehérvár-Veszprém Rally 10 gyorsasági szakaszán 147 kilométerrel növelheti Patrik. Természetesen ismét ott lesz a Ford Fiesta Rally4-ben a rutinos segítő Bán Viktor, aki hatodik alkalommal indul Veszprémben.

„A várpalotai gyorsaságit már ismerem tavalyról, nem is mentünk itt rosszul. Itt elsőre megnyertük a kategóriát, második alkalommal másodikak lettünk. Tetszett ez a szakasz, most is nagyon várom. A Nagylőtéren viszont még nem versenyeztünk, bár a pályabejárást megcsináltuk az elmúlt évben. Úgy érzem, az is egy nagyon jó gyorsasági szakasz lesz. A Kislőtéren szintén mentünk már, ahol tavaly első helyen tudtunk autózni, de lesz két ismeretlen szakasz is, Kislőd és Hegyesd. Ezekre a szokásos stratégiával készülök, a családi videoalbumot nézem, és apával is alaposan átbeszéltük őket” – részletezte a pályákat Herczig Patrik.

A kihívás most is nagy lesz, az RC4 kategóriában tizenegy páros adta le a nevezését, és mivel az autók között minimálisak a különbségek, a versenyzők tudása és tapasztalata dönti el a küzdelmet. Ennek ellenére a pilótán nincs nyomás, tudja, hogy most is a tapasztalatszerzés a legfontosabb.

Óriási élmény lesz a murván autózni. Nagyon várom már a versenyt, és abban bízok, hogy vasárnap kora este az eredménytől függetlenül széles mosollyal állhatunk majd a céldobogón” – fejezte be Herczig Patrik.

A 27. Székesfehérvár-Veszprém Rallye programja:

2021.07.17. szombat:

GY1      Nagylőtér/1                                          14.00 km                      11:47
GY2      Várpalota/1                                          10.20 km                      12:30
Szerviz – 30 perc                                                                                   13:17

GY3      Nagylőtér/2                                          14.00 km                      15:05
GY4      Várpalota/2                                          10.20 km                      15:48
SS         Szuperspecial                                        1.60 km                        16:51

2021.07.18. vasárnap:

GY5      Kislőd/1                                                12.90 km                      09:02

GY6      Hegyesd/1                                            15.40 km                      10:00

GY7      Kislőtér/1                                             20:30 km                      11:31

Szerviz – 30 perc                                                                                   12:18

GY8      Kislőd/2                                                12.90 km                      13:50

GY9      Hegyesd/2                                            15.40 km                      14:48

GY10    Kislőtér/2                                             20:30 km                      16:19

Céldobogó                                                                                               17:03

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *