Az abszolút értékelés 33., az RC4 kategória kilencedik helyén fejezte be az I. Therwoolin Boldogkő Rallyt Herczig Patrik és Bán Viktor. A kilenc gyorsaságiból egyszer megnyerte kategóriáját a Herczig Autósport párosa, két gyorsaságin kategória másodikak lettek, három szakaszon pedig kategória harmadik időt autózták.
„Jól éreztem magam” – kezdte az értékelést Herczig Patrik, ami a részeredmények fényében érthető is. Annak pedig, hogy a végeredmény mégsem olyan lett, amilyenre a páros számított, nagyrészt egy technikai hiba, kisebb részt pedig a tavaszi időjárás volt az oka.
„Amikor elindultunk az első gyorsasági felé, már furcsa volt a harmadik fokozat, mert gyorsításkor rántott egyet az autó. Mivel alacsony fordulaton produkálta ezt, ezért abban bíztunk, hogy a gyorsaságin, ahol forgatjuk az autót, megszűnik a probléma. Nem így lett. Elrajtoltunk, és ahogy harmadik fokozatba kapcsoltam, felpörgött a motor és visszadobta kettőbe. A gyorsasági közepére jöttem csak rá, hogyan tudom legjobban megoldani a hármas fokozat hiányát, de persze nem volt könnyű” – ismertette a kezdeti technikai problémát a pilóta.
Ötfokozatú váltóval szerelt raliautóban valóban nem könnyű nélkülözni a harmadik fokozatot. Ehhez képest kisebb csoda, hogy a páros a kategóriája legjobb idejét autózta a második szakaszon. „Azt hiszem ott inkább az ellenfelek voltak lassabbak” – szerénykedett Herczig Patrik.
Az első kör végén váltócsere mellett döntött a csapat. Ez nem fér bele a 30 perces szervizidőbe, egy makacs csavar sem akart a helyére menni, így a maximálisan tolerálható 15 perces késés utolsó másodperceiben értek oda a következő gyorsaságira. Természetesen ez büntetéssel járt, a páros megkapta a 2 perc 30 másodperces pluszt, és ezzel a negyedik helyről a kilencedikre estek vissza.
A következő két gyorsaságin kategória második időt autózott a duó. Emellé egy kis fizikai edzést is kapott a pilóta, mert a váltón nem működött az üres és a hátramenet, ezért a várakozásoknál vagy kinyomott kuplunggal kellett állni, vagy le kellett állítani az autót. A kör végén a hosszú gyorsaságin aztán az időjárás döntött úgy, hogy ezen a vasárnapon nem lesz felzárkózás az összetettben.
„Elrajtoltunk a hosszú gyorsaságikon a slickeken, és a rajt után pár kilométerrel ránk szakadt az ég. Annyira zuhogott, hogy az ablaktörlő a legnagyobb fokozaton ment, de úgy sem láttunk semmit. Az egyenesekben nem tudtam padlógázzal menni, mert akkor nem láttunk semmit” – ecsetelte a körülményeket a pilóta. A zivatar jó egy perces hátrányt jelentett, mert a kategória elejének még csak csepergett, de hát ilyen a rali.
Az utolsó körben mindhárom gyorsaságin harmadik lett a páros, így végül maradtak az RC4 értékelés kilencedik helyén. A legfontosabb célt teljesítették, végigmentek a versenyen, és sok tapasztalatot gyűjtöttek.
„Van még tanulnivaló, de összességében elégedett vagyok. A féktávokon bőven lehet még fejlődni, és a kanyarsebességeket is a vége felé kezdtem eltalálni. Először mentünk a nagyobb, 17-es kerekekkel és az új fékekkel, és ezekkel sokkal hamarabb áll meg a Fiesta, mint a régi 16-os kerekekkel. Sokat tanultunk ezen a futamon, épp ezek a változó körülmények hiányoztak eddig. No meg abból is lett tapasztatunk, hogy hogyan kezeljünk egy váratlan technikai hibát. Nagyon várom már az Ózd-Eger Rallyt! Ha száraz lesz az idő, akkor úgy érzem, hogy már stabilan ott tudunk lenni az elejében, ha pedig hasonló időjárás vár minket, akkor folytathatom a tapasztalatgyűjtést” – összegzett Herczig Patrik.