Bár nem ért célba a Mikulás Ralin Herczig Patrik és Bán Viktor, de a pilóta első murvás versenyén a kiesésükig vezették a kategóriájukat.
Komoly várakozásokkal indult a Mikulás Ralin Herczig Patrik, mert végre murvás pályákon is belekóstolhatott a raliba. A Rally Hungaryn elért kategóriagyőzelem után újra a tanulásé volt a főszerep, de már a verseny előtti teszten megmutatkozott, hogy nem véletlenül szereti a lazább talajokat a pilóta.
„A verseny előtti teszten már éreztem, hogy nagyon jó lesz. Apa és a mérnökünk hamar megtalálta a jó beállításokat, és az autó is pontosan úgy mozgott a murván, ahogy előzetesen képzeltem. Mindig is szerettem laza talajon versenyezni, amikor többet mozog az autó, és szinte él alattunk a technika.” – mondta Herczig Patrik.
A teszt annyira jól sikerült, hogy a versenyen rögtön az első gyorsaságin extra teljesítményt nyújtott a páros, 3.6 másodperccel gyorsabbak voltak a WRC3 futamgyőzelemmel és óriási rutinnal rendelkező szlovák bajnok Martin Kocinál is.
„Nagyon élveztem a gyorsaságikat. Rögtön az elsőn nagyon jól kezdtünk , sőt a végére már kicsit túl is feszítettem, így a Viktorral megbeszéltük, hogy ez így nagyon jó, de a következőn egy százalékkal vissza kell vennem. Azután, amikor a beíróban megláttuk az eredményeket, alig akartuk elhinni, hogy első időt mentünk. Azt gondoltuk, hogy gyorsak voltunk, de ennyire?! Aztán a második gyorsaságin már visszább vettem a tempót, de a végén újra csak hitetlenkedtünk az autóban, mert a kategóriánkban ismét a leggyorsabbak voltunk. A harmadik gyorsasági, a Nagylőtér végül sajnos etap lett, pedig ezt nagyon vártam. A következő körben Várpalotán jóval pontosabban mentünk mint az első körben és ezzel javítottunk is majdnem 9 másodpercet.” – összegezte a verseny első felét Herczig Patrik.
A negyedik gyorsasági szakasz után közel 3 másodperc előnnyel vezette a kategóriát a Herczig Autósport duója, a harmadik helyezett pedig 28 másodpercre volt tőlük. Az ötödik gyorsasági a Kislőtér volt, ahol ismét jól kezdtek Patrikék, ám egy kijárt és felszáradt gödör látványos bukfenccel vetett véget a versenyüknek.
„Körülbelül 150 km/órás tempóval belementünk egy nagyobb gödörbe, ettől az autó hátulja felpattant, majd a következő pillanatban úgy értünk földre, hogy leszúrt a Fiesta eleje, és onnan már tudtam, semmit nem tudok csinálni. Körülbelül öt-hatszor fordultunk át a levegőben, végül félig az úton álltunk meg. Utólag éreztem, hogy fáj a lábam, és enyhe agyrázkódásom van, de most már aránylag jól vagyok, és Viktornak sincs komoly baja. Nekem ez volt az első borulásom, de Viktor is azt mondta, hogy ekkorát még ő nem esett. Az autó viszont alaposan összetört, főleg az én oldalamon és hátul. A bukócső és a többi biztonsági felszerelés azonban megvédett bennünket.” – elevenítette fel a balesetet Herczig Patrik. Aztán a szervizparkban az okok is hamar kiderültek. „Egy beállítási hiba történt, és emiatt ütöttek fel a gátlók a földet érés után. Mielőtt kimentünk erre a körre, átbeszéltük ezt a gyorsaságit is. Ez egy „padlógázas” kanyar volt, éppen ezért nem is lassítottam. Fel sem merült bennem, hogy a gátlók így „megviccelnek” bennünket. Természetesen nagyon csalódott vagyok amiatt, hogy nem értünk célba, ráadásul a győzelem sem volt messze. Az viszont gyógyírt jelent, hogy nem vezetői hiba miatt estünk ki, és amíg mentünk, a várakozáson felüli volt a tempó, mi pedig nagyon jól éreztük magunkat az autóban.”
A tanulópénzt megfizette a csapat, sajnos a raliban néha komoly ára van a tapasztalatgyűjtésnek. A kieséssel nem úgy alakult az év vége, ahogy a csapat tervezte, de a nehézségekkel, és nehéz pillanatokkal teli 2020-as év végül összességében várakozásokon felüli eredményeket hozott.
„Az elsőszámú célt maximálisan végrehajtottuk. Fokozatosan gyorsultunk gyorsaságiról gyorsaságira, érzem magamon a fejlődést. Tudom azonban, hogy a raliban folyamatosan tanulni kell, így a következő szezonunk is elsősorban a további a tapasztalatszerzésről szól majd. A Rally Hungaryn elért siker, és az, hogy a Mikulás Ralin az élen tudtunk autózni egyfajta ajándék. Azt mutatja számomra, hogy jó úton járunk. Azt is pontosan látom azonban, hogy aszfalton még sokat kell tanulnom, a Nyíregyházán elért elsőség nem tükrözi a valós helyünket a mezőnyben. Ugyanakkor murván azt hiszem, hogy versenyképesek vagyunk, de itt sem lehetünk elbizakodottak, ezen a talajon is van még tanulnivaló. Nagyon örülök annak, hogy Viktorral tökéletes az összhang, bár ez már év elején is így volt, de ahogy haladtunk a szezonban, versenyről-versenyre még jobban összecsiszolódtunk. Most már azt is látjuk, hogy az autó is remek választás volt, sokkal jobban vezethető, mint amire számítottam, illetve a hátterünk, a Takács Motorsport is egész évben kifogástalan munkát végzett.” – foglalta össze élete első rallyes szezonját Herczig Patrik.