Herczig Patrik és Bán Viktor megnyerte kategóriáját a Nyíregyháza Ralin, a Rally Hungary ERC értékelésében pedig a kategóriájukban a negyedik, az abszolút értékelésben a 27. helyen értek célba.
A Vértes Ralin még első közös dobogójának örült a Herczig-Bán kettős, azt azonban legmerészebb álmaikban sem gondolták, hogy a Rally Hungaryn még annál is jobb eredményt érnek majd el.
„Mindannyian nagyon boldogok vagyunk, még most is nehéz elhinni, hogy futamgyőzelmet szereztünk! Magam sem tudom, hogy ez, vagy az európa-bajnoki értékelés negyedik helye a nagyobb fegyvertény, de legjobb magyar párosként végezni egy hazai EB futamon mindenképp életre szóló élmény” – mondta boldogan, de nagyon fáradtan Herczig Patrik.
Ralis pályafutása során mindössze ötödik alkalommal gördült át pénteken a rajtdobogón Herczig Patrik, majd rögtön a korábbi ralikrossz sikerek helyszíne, a máriapócsi Rabócsiring felé vették az irányt, a Rally Hungary első speciálszakaszára. Az elmúlt években szerzett ismeretek nem tűntek el, az RC4 kategória legjobb idejével kezdték a versenyt.
„Nagyszerű élmény volt a Rabócsiringen menni. Sötétben még sosem versenyeztem ott, ez is nagyon tetszett, és a hangulat is fantasztikus volt. Szerettem volna, hogy jó legyen az a gyorsasági, jól is sikerült, pedig maradt is benne egy kicsi. A vasárnapi városi gyorsasági is nagyon tetszett, a pálya ott is remek volt, és Nyíregyházán is óriási hangulatot varázsolt a pályák szélén álló tömeg.” – mondta Patrik a speciálszakaszokról.
A szombati napon már a klasszikus ralipályákon folytatódott a verseny, ahol az első kérdés az volt, hogy hogyan sikerült a pályabejáráson felírni a gyorsaságikat. Hiába a remek eredmény, a pilóta még látja azokat a pontokat, ahol javulni kell.
„Az itiner írásban még nagyon sokat kell tanulnom. Az az igazság, hogy ha az alapján mentem volna, amit feldiktáltam Viktornak, szinte biztos, hogy nem látjuk meg a célt. Szerencsére végig óvatosan autóztunk, és talán ez volt a siker kulcsa. A verseny alatt az járt a fejemben, hogy célba kell érni, és ezért mindenhol súlyos másodperceket hagytunk benne, de utólag azt mondom, hogy ez kifizetődő volt. Az első napon nem is kaptunk defektet, talán ennek is az volt az oka, hogy mindenhol egy fokozattal feljebb autóztam az ideálisnál, próbáltam úgy menni, hogy ne forogjanak túl a kerekek, vigyáztam a gumikra. Második napra sajnos nem úsztuk meg mi sem, a Telkibánya-Rakodó gyorsaságin az első körben túlcsúsztunk, a másodikban pedig defektet kaptunk a murvás rész elején. Mindkét alkalommal veszítettünk körülbelül fél percet, a végén kicsit aggódtunk is, nehogy az ERC-ben pozíciót veszítsünk, de volt annyi előnyünk, hogy az utolsó gyorson sem kellett a határokat feszegetni” – sorolta a szakmai szempontokat Herczig Patrik.
Nemcsak a versenyzőpáros, hanem az autót felkészítő Takács Motorsport is nagyszerűen szerepelt a Rally Hungaryn, a Ford Fiesta hibátlanul muzsikált az eddigiekhez képest dupla versenytávon, és a Herczig Autósport csapata is hiba nélkül dolgozott az ötnapos hétvégén.
„Szerdán kezdtünk a teszttel, majd pályabejárás, gépátvétel, péntek este már gyorsasági, aztán két teljes versenynap – sűrű volt a program” – kezdte az összefoglalást a pilóta. „Nagyon fárasztó volt, de dolgozott bennem az adrenalin, így csak a végén, vasárnap este éreztem azt, hogy mennyit kivett belőlem a verseny. Rengeteget segítettek a szurkolók is, köztük is három nagyon kedves barátom, akik végig követtek minket, és minden lehetőséget megragadtak, hogy buzdítsanak. Összességében nemcsak az eredménynek örülök nagyon, hanem annak is, hogy a Rally Hungary megmutatta az irányt. Az eddigieknél sokkal tisztábban látom, hogy mely területeken kell fejlődnöm, és azt is tudom, hogy ezt milyen módon tudom megtenni. Viktorral is beszélgettünk a végén, hogy jövőre biztos, hogy sokkal gyorsabbak leszünk ezen a versenyen.”
A Rally Hungary azért is különleges esemény volt, mert egy mezőnyben versenyzett apa és fia. Herczig Norbert az ERC abszolút értékelésben végzett a legjobb magyarként, és természetesen fia eredményére is nagyon büszke volt.
„Édesapaként és raliversenyzőként is óriási öröm Patrikék eredménye. Pontosan tudom, hogy mekkora eredmény az első ralis szezonban teljesíteni egy Eb futamot, és megnyerni egy Ob értékelést, ráadásul egy olyan kategóriában, ahol sok tehetséges, tapasztalt és gyors pilótával kell megküzdeni. De legalább annyira büszke vagyok arra is, hogy Patrik egy pillanatra sem tévesztette szem elől a legfontosabb célt, okosan, megfontoltan, higgadtan versenyzett, és mindent annak rendelt alá, hogy elérjenek a célig és tapasztalatot gyűjtsenek” – értékelt Herczig Norbert.
A Nyíregyháza Rally ORB 2WD kategóriájának végeredménye:
1. Herczig Patrik – Bán Viktor Ford Fiesta Rally4 2:05:11.1
2. Német Gábor – Adorján Szabolcs Peugeot 208 R2 2:06:19.9
3. ifj. Fekete László – Begala Tamás Ford Fiesta Rally4 2:06:57.7
A Rally Hungary RC4 kategóriájának végeredménye:
1. Ken Torn – Kauri Pannas Ford Fiesta Rally4 1:59:31.7
2. J.M. Bassas – A.J. Coronado Peugeot 208 Rally4 2:00:13.7
3. R. Baidu – G. Lazar Peugeot 208 R2 2:03:06.8
4. Herczig P. – Bán V. Ford Fiesta Rally4 2:05:11.1