Negyedik szezonját kezdi meg a Historic Eb-n Magoss Péter a Herczig Autósport versenyzője. Az Alfa Romeo 1750 GTAm navigátori ülésében egy újonc debütál, Kincses Erika, aki civilben Péter párja, és a spanyolországi versenyen a koronavírus járvány miatt tét nélkül teljesítheti első versenyét.
Negyedik szezonját kezdi meg a Historic Eb-n Magoss Péter a Herczig Autósport versenyzője. Az Alfa Romeo 1750 GTAm navigátori ülésében egy újonc debütál, Kincses Erika, aki civilben Péter párja, és a spanyolországi versenyen a koronavírus járvány miatt tét nélkül teljesítheti első versenyét.
„Sajnos két döntést is meg kellett hoznia az FIA-nak és a szervezőknek. Egyrészt az olasz versenyzők távolmaradását kérték a nyitóversenytől, majd azt is kimondták, hogy a verseny nem számít bele az éves értékelésbe, így tét nélkül versenyezhetünk, lesz lehetőség a tanulásra, nem lesz rajtunk nyomás” – mondta a pilóta, akinek kellemes emlékei fűződnek a spanyol versenyhez, mert 2017-ben itt ért először célba Historic EB futamon. Emiatt a pályák nagy része ismerős lesz a Herczig Autósport párosának, bár az eredeti kiíráshoz képest a gyorsaságik száma is csökkent, mert a térségben korábban dúló viharok miatt két gyorsaságit töröltek. A megmaradt kilenc gyorsasági össztávja így is 132 kilométer.
A Histroic Eb versenyei jellemzően aszfaltos futamok, csak az augusztusi Lahti Historic Rally, illetve a cseh és osztrák pályák egy része murvás. Magoss Péterék Alfa Romeo 1750 GTAm-je ezeket a pályákat szereti, így a spanyol hétvége az autó számára is ideális utakon zajlik majd. „Ez a kocsi alapvetően pályaautó, így aszfalton érzi jól magát, és ott is inkább a jó minőségű utakon, amilyeneken a Costa Braván is versenyzünk majd. Tavaly már összeállt az autó, minden versenyen végig mentünk, és ez köszönhető a korábbi navigátoromnak Rónay Lászlónak is, aki sokat segített vezetéstechnikailag és műszaki téren is. Erre az évre is jutott fejlesztés, Havassy Péter épített egy új motort, ami nagyon erős lett, ez az eddigi legerősebb motor, ami valaha volt az autóban, most 190-195 lóerőt tud. A múlt héten a Driving Campben voltunk egy bemelegítésen és teszten, és ott nagyon jól éreztem magam az autóban.”
A Historic Eb 2020-ban is a megszokott magas színvonalú mezőnnyel indul. Nyugat-Európában óriási hagyománya van ennek a szakágnak, korábbi nagy nevek is rendszeresen indulnak, és a versenyautók is nagyon magas technikai színvonalon állnak. Elég csak megnézni a tavalyi Mecsek Ralin elért Historic kategóriás időeredményeket, ezek árulkodnak a tempóról. A hazai futam idén is benne van a versenynaptárban, június második felében érkeznek a Mecsekbe az Eb pilóták. A versenyek népszerűsége is irigylésre méltó, a spanyol hétvégén is rengeteg nézőt várnak a pályák szélére.
A 68. Rally Costa Brava március 13-14.-én lesz. A Girona környéki pályákon az első nap három gyorsaságit rendeznek, szombaton pedig hat gyorsaságin indulnak a versenyzők.