Első közös raliversenyén járt Ausztriában a Herczig Patrik – Bán Viktor kettős, és az RC4 kategória negyedik helyén fejezték be a Blaufränkischland Ralit, úgy, hogy az egyik gyorsaságin, ők voltak a kategória leggyorsabbjai!
Dobjuk az újoncot a mélyvízbe, gondolta az időjárásfelelős, és szakadó esővel várta Herczig Patrikot és Bán Viktort a Blaufränkischland Rali pénteki pályabejárásán. Ám hiába a sártengerré változó murva, a sok felhordás, és a nap végére dagonyává változó szakszok, Patrik kedvét ez sem vette el.
„Az első gyorsasági amit felírtunk, ami szombaton az első gyorsasági volt a versenyen is, rögtön megtetszett. A körülményeket jól jellemzi, hogy a nap végén kétezer forintot dobáltam az autómosóba, hogy lemossuk a kocsit, de még ez sem volt elég, hogy a felnikből teljesen eltűnjön a sár, ezért százas tempó felett rázott az autó. Másnap a szerelőknek le kellett szedni a kereket és úgy tudták kitisztítani a felnit” – ecsetelte a körülményeket a pilóta, majd a szakmai részekre is áttért. „Igyekeztem úgy feldiktálni a pályákat, hogy az a lehető leggyorsabb legyen, nem foglalkoztam azzal, hogy tulajdonképpen tesztelni mentünk Ausztriába. Persze Viktor segítségére is nagy szükség volt, voltak olyan részek, ahol kellett az ő tapasztalata, mert nem tudtam mire képes az autó. Azért is választottuk ezt a futamot, mert többször végig lehetett menni a pályákon, így sikerült mindent alaposan ellenőrizni, sőt szinte meg is tudtam tanulni a vonalvezetést.”
A versenynapon nyolc gyorsasági várt a Herczig Autósport párosára, úgy, hogy az első szakasz rajtjánál ültek először a versenyautóba, így Patriknak verseny közben kellett megismerni az R2-es Fiestát. Ez annyira jól sikerült, hogy kategória harmadik idővel nyitottak. A 8.43 kilométeres gyorsaságin 2.1 másodpercre voltak az RC4 legjobbjától, a második helyezettől pedig csak 6 tizeddel volt lassabb az idejük.
„Meglepett, hogy mennyire jóindulatú a Fiesta. Nagyon könnyen kezelhető, könnyű korrigálni egy megcsúszást. Egyszerűen lehet módosítani a beállításokat is, mert minden gomb a kormányon van. Erős a motor, amikor megvan a tapadás rendesen elindul, bár meglehetősen csendes is, ezért nem érezhető annyira, hogy gyorsan megyünk. Nagyon furcsa a fék, nagyon kemény, egészen sokára blokkolnak a kerekek, erre is rá kell még éreznem. A második gyorsaságin volt egy apró hibám. Nem tudtam, hogy a sárban mennyire tapadnak a gumik, így egy féktávon túlcsúsztunk a pályán. Szerencsére épp a szőlőtőkék előtt meg tudtunk állni, visszajöttünk, és viszonylag kicsi időveszteséggel folytattuk a szakaszt.”
Az apró hiba ellenére újra kategória harmadik helyen végzett a Herczig-Bán páros, majd az első gyorsaságit ismétlő harmadik szakaszon egy kategória első idővel mutatta meg Patrik, hogy nem véletlenül lett bajnok ralikrosszban, és Viktor tapasztaltával együtt még nagy eredmények állnak előttük. Persze, mindez akkor lesz így, ha a technika is úgy akarja, de ha már tesztverseny, akkor a problémamegoldó képességet is tesztelni kellett, a harmadik körben.
„Az ötös gyors rajtjánál éreztem, hogy valami nincs rendben. Forgott a motor, de alig gyorsultunk. Először nem tudtam mi történt, még a kuplungpedált is megpróbáltam lábbal visszahúzni, mert azt hittem kuplunghiba. Pár kanyar múlva hatalmas csattanással kiugrott a bal első féltengely, így gyakorlatilag egyetlen hajtott kerékkel mentünk ki a pályáról. Mivel nem volt szerviz, a következő gyorsaságit is így teljesítettük, szerencsére csak úgy esett ki a feltengely, hogy az olaj nem folyt el, így csak időt veszítettünk. A szervizben a szerelők megcsinálták, féltengelyt pedig László Martin csapatától, a Berényi Racingtől kaptunk, amit ezúton is köszönök, mert nélkülük nem tudtuk volna befejezni a versenyt” – mondta hálásan Herczig Patrik. Ekkor még volt két gyorsasági, összesen 28,5 kilométerrel, ami egyrészt fontos volt a felkészülés miatt, másrészt ezeket is szerette volna versenytempóval abszolválni a páros.
Az utolsó két gyorsasági ismét remekül sikerült, mindkettőn kategória második helyen értek célba, ezzel ezen a két szakaszon megelőzték a tapasztaltabb osztrák Nikolai Landa – Günther Landa duót. Az összesítésben az RC4 kategória negyedik, az összetett 22. helyen ért célba a Herczig Patrik – Bán Viktor duó, és ezzel sikeresen teljesítették első közös versenyüket, ami Patrik első raliversenye volt. Nem csoda, hogy a célban elégedetten értékelt a pilóta:
„Nagyon örülök az eredménynek is, és annak is, hogy rengeteget tanultam ezen a versenyen. Az utolsó gyorsasági már nagyon jól sikerült, Viktor is azt mondta, hogy ez már olyan ralis volt. Az tény, hogy minden szakasz egyre jobb lett, de azt is látni kell, hogy még rengeteg van benne, minden ponton lehet javítani. Ezt a versenyt, sőt ezt a szezont is a tanulásnak szenteljük, azt pedig már a ralikrosszban megtanultam, hogy az elvégzett munkának meglesz az eredménye. Boldog vagyok, hogy a felkészülési versenyünk jól sikerült, és alig várom már az Eger Ralit!”